marieke.reismee.nl

De leukste 700 km van ons leven!

HOLA!!!! QUE TAL?!

Deze bikkelharde pelgrims zijn inmiddels Santiago op minder dan honderd kilometer genaderd en het plan is deze stad in vier dagen binnen te wandelen alsof het niets is. Alles gaat wonderwel nog steeds goed, Bikkelpelgrim Maria heeft de laatste dagen alleen wel een beetje last van haar achillespees. Iets waarze overigenstot vandaag niets over gezegd heeft uit angst te zeiken, wat ze natuurlijk niet doet, wat een vrouw!

De afgelopen dagen zijn prachtig geweest, de heuvels/bergen (discussie puntje voor miek y liek) prima te bewandelen en uitzichten steeds mooier. We hebben twee dagen terug de wekken om kwart over zes gezet zodat we konden ontbijten en koffieleuten terwijl we naar de opgaande zon keken, en is een filmpje gemaakt dat we ooit nog wel op deze site gooien, denk ik.

We lopen de afgelopen dagen ongeveer 25 kilometer per dag die ons overwegend goed afgaan. Gisteren, na een berg bestaande uit honderdnogwat traptreden in Sarria (stad hier in de buurt), beklommen te hebben onszelf een whiskey en een lokaal drankje waar marie maar geen genoeg van kan krijgen getrakteerd. Als we aan de sterke drank gaan is het einde meestal zoek en dit was geen uitzondering. Voor we het wisten stonden twee borden dampende spaanse goedheid die ´warm eten voor vier uur´ heet voor onze giecheltjes. En een bijbehorende fles rode wijn, dankjewel José! We hadden ons, flierefluiters die we zijn, nog niet druk genoeg gemaakt ons aan te melden bij een albergue en dat hoefde natuurlijk ook niet. De hospitalero bevond zich namelijk in hetzelfde cafe als wij, prima geregeld zeg ik.

Dus voor we het wisten hadden we een dak boven ons hoofd en hoefden we ons alleen nog maar zorgen te maken over waar je op zondagavond nog aan chocola kunt komen. Ook in spanje is het antwoord: tankstation! Hoppa, slechts 10 euro aan zoetigheid. En dat, lieve mensen, noem ik discipline.

Marie blaat op dit moment dat zij hier geen deel van heeft uitgemaakt en de camino voor haar een spiritueel-zingeving-dingetje is. Steekwoorden waar u naar eigen inzicht een mooi verhaal van mag breien: nevel in valleien, ijsbloemen, rust, fluitende vogeltjes, mooie bomen, boeren met koeien die ons passeren.

Dames en heren, dit was em weer voor deze keer. De volgende post is waarschijnlijk in Santiago, we gaan genieten van deze laatste kilometers.

Heel veel liefs!

Deine Miek und Liek

AaL

:) Goedzo!

Frank

leukleukleuk! Uitstekend; have fun!

Groetjes

Maurits

Klinkt weer goed dames!

Wie zei dat pelgrimstochten lopen iets met afzien te maken moet hebben?

Ik zeg : Chocolade + Een albergue = genoeg zingeving voor iedereen.

Nog 1 ding : Succes met de laatste etappe, maar dat zit wel goed zo te horen.

Sjakoffski (sjaak)

Echt wel geweldig verhalen daar! Jeez wat gaat het snel! Nou, succes daar met de mooie najaarszon.
(t is hier koud en nat)

conny

Dag mooie meiden, Wat een prestatie leveren jullie toch, en dan nu op naar Santiago, geweldig.
Kus en een laatste loodjes knuffel.

Kaartje

men wat zijn jullie goed bezig zeg!! Klinkt erg goed lekker bikkelen en daarna je te goed doen aan lekkere lokale drankjes en natuulijk heerlijk voedsel. Chocola mag dan natuurlijk niet ontbreken hihi... Dat filmpje maakt me trouwens wel nieuwsgierig! Nou dames nog heel veel plezier en zorg goed voor de voetjes.
Liefs uit de universiteitsbieb van Tilburg,
Kaartje

Paulalala

Geniet van den laaste stapjes! :-)
Xx

Mary I

Klinkt heerlijk allemaal. Geniet zou ik zeggen. En geef die achillespees flink op z'n donder omdat ie zo vervelend doet. Stoute achillespees!
Liefs

Ien

Lieve meiden, nog even volhouden!! De laatste loodjes.......het gaat lukken!!
Huppelend de eindstreep over! (of strompelend?), maar iig uit gaan rusten van dit geweldig sportieve, meditatieve, inspirerende gebeuren.
Dikke kus!

Esthert

Wauw wat gaan jullie schnell! Geniet van de laatste etappe van jullie mega-tocht! Ben benieuwd wat daarna volgt!

dikke x!

Gringo Balderos

Damesch, wat een wonder stukjes literatuur toveren jullie op jullie blog uit de mouw!
Chocola is hier helaas voor onze S niet wat ´t in europa is, namelijk lekker. T is behoorlijk bittere meuk en smaakt niet geheel naar chocola zoals wij dat kennen. Nog toi toi toi met de laatste 100 km en laat die Achillespezen jullie niet kisten! knuffel bldr

Lotte

Woehoe!!! De laatste (kilo)meters alweer! Ongelooflijk hoe snel dat gaat! Jullie moeten nu echt in topconditie zijn: ijzeren kuiten (op de pees na), dikke eeltlagen onder de voeten en afgetrainde lichamen onder alle dikke lagen kleding. Ik ben benieuwd wat Santiogo jullie brengt... Liefs!

Annet

Hallo meisjes
Wat gaan jullie snel en hoe boeiend blijft de reis. En verlangen jullie nu ook nog naar het bereik van jullie doel: Santiago, of is de tocht te mooi om aan te willen komen. Dat vroeg ik me zo af toen ik de beelden zag van jullie onderweg zijn. Ik ontkom namelijk niet aan de romantiek die ze bij mij oproepen.
Kortom ik ben benieuwd naar het vervolg

Liefs en veel genoegens
Annet

Louise

Wauw, wat geweldig om te lezen allemaal! Had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan! Hier ligt ondertussen een dik pak sneeuw (oké het ligt er maar aan wat je als een 'dik pak sneeuw' ziet). Dus geniet nog maar even van het mooie weer!
Ben heel benieuwd naar jullie volgende verhalen
kusje, Louise